نقشه‌های معماری: هتل‌های جسورانه و برجسته آسیا در پلان و بخش

معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

طراحی هتل در سراسر آسیا نشان دهنده تلاقی فرهنگ، نوآوری و مهمان نوازی است. میراث غنی منطقه، همراه با پیشرفت های جدید و تکنیک های ساختمانی، برخی از متنوع ترین فضاهای مهمان نوازی را در جهان ایجاد کرده است. آنچه این هتل ها را از سایر هتل ها متمایز می کند فراتر از امکانات رفاهی و خدمات مجلل آنهاست. توجه دقیق به جزئیات، به ویژه در نقشه های معماری مشهود است، چیزی که امروزه طراحی هتل را تعریف می کند.

نقشه های معماری نقشه هایی هستند که دیدگاه یک طراح را به فضاهای ملموس تبدیل می کنند. در طراحی هتل های لوکس، این نقشه ها فقط اسناد فنی نیستند. آنها داستان چگونگی درک بازدیدکنندگان از یک مکان جدید را بیان می کنند. ترتیبات فضایی را نشان می دهد که تجربه یکپارچه مهمان را تسهیل می کند، نوآوری های ساختاری که گرانش را به چالش می کشد، و عناصر طراحی که حس تجمل را برمی انگیزد. در برخی از هتل های نمادین آسیا با کاوش در نقشه های معماری برای کشف تأثیراتی که این فضاها را شکل می دهند، سفر کنید. هر هتل داستانی را روایت می‌کند و بینشی از رویکرد معماران و فرهنگ‌هایی که الهام‌بخش آن‌ها است، ارائه می‌کند.


House of Bonjob: House of Flow | کوکانتینوم توچال

توسط NPDA Studio، تایلند

Bunjob House استانداردهای ساختمانی معمولی را با تجسم مجدد معماری سنتی در یک محیط حومه شهر به چالش می کشد. برخلاف بسیاری از ساختمان‌های حومه شهر که صرفاً برای محافظت از محیط‌زیست طراحی شده‌اند، خانه Bunjob به دنبال ایجاد فضای زندگی است که منعکس‌کننده سبک‌های معاصر، تکنیک‌های ساختمانی و استفاده از مصالح باشد. این خانه در میان یک مزرعه نارگیل گرمسیری در جزیره Phangan قرار دارد، این خانه به طور استراتژیک در سمت شرقی/جنوبی آن مشرف به فضای سبز سرسبز مزرعه، دریای آبی و جزیره سامویی قرار دارد، در حالی که ضلع شمالی رو به خیابان اصلی و تپه‌ها است. رنگ خاکستری روشن خانه به طور هماهنگ با تنه نارگیل مزرعه ترکیب می شود و بر ارتباط آن با محیط طبیعی اطراف تأکید می کند.

طراحی خانه Bunjob تحت تأثیر شرایط محلی و آب و هوای خاص جزیره Phangan است که آب و هوای موسمی گرمسیری (Am) با فصل های بارانی و خشک شش ماهه را تجربه می کند. برای به حداکثر رساندن راحتی و کارایی، ضلع طولانی ساختمان رو به باغ درخت نارگیل به سمت شرق است، با حمام هایی که در ضلع غربی گرم شده قرار دارند. دیوارهای طبقه دوم در ضلع جنوبی جامد هستند تا نور گرم خورشید را مسدود کنند و برای اتاق های طبقه اول سایه ایجاد کنند، در حالی که دیوارهای طبقه اول در ضلع شمالی حریم خصوصی را از خیابان فراهم می کند و طبقه دوم بازتر است. به کاربران اجازه می دهد از منظره کوه لذت ببرند.


Wyndham Phu Quoc

توسط استودیوی طراحی MIA، Phu Quoc، ویتنام

برای رفع کمبود چشم‌اندازهای ساحلی در Wyndham Garden Phu Quoc، تیم طراحی باغ ویلاهایی با حیاط‌های بزرگ را انتخاب کردند که از خانه‌های سنتی ویتنامی الهام گرفته شده بودند. طرح جامع، ویلاها را از نزدیک در کنار هم قرار می دهد، که یادآور روستاهای سنتی ویتنامی است. جاده های ترافیکی داخل پروژه به صورت خطوط باریک و پرپیچ و خم شبیه کوچه های روستایی طراحی شده است که احساس آشنایی و صمیمیت را افزایش می دهد.

هر گروه پنج یا هفت ویلا دهکده ای کوچک با مسیرهای مجزا و حیاط مشترک را تشکیل می دهد که ضمن حفظ حریم خصوصی و آرامش در هر ویلا، طراحی معماری منحصر به فردی را ارائه می دهد. این ویلاها دارای دیوارهای ضخیم برای حفظ حریم خصوصی هستند و با برداشتن درها، ارتباط خود را با طبیعت به حداکثر می‌رسانند و تجربه‌ای بدون درز در فضای داخلی و خارجی ایجاد می‌کنند. ویلاهای این ریزورت به گونه ای طراحی شده اند که مهمانان را در فضای سبز غوطه ور کنند، اتاق ها و باغ هایی پوشیده از سایبانی از گیاهان. فضای داخلی ویلا دارای مبلمان ساخته شده از مواد روستایی و سازگار با محیط زیست است که مکمل ساختار یک طبقه است که حریم خصوصی و ارتباط با آسمان و طبیعت را فراهم می کند.


هتل سوئیت لاینر Namhae Southcap

توسط BCHO Architects Associates، Namhaegun، کره جنوبی

هتل سوئیت خطی Namhae Southcape، بخشی از طرح اصلی برای شبه جزیره‌ای کوچک در کره جنوبی، دارای یک زمین گلف، باشگاه و ویلاهای جدید است. این استراحتگاه در منطقه ای قرار دارد که به خاطر زیبایی های طبیعی اش شناخته شده است، جایی که کوه ها با دریا برخورد می کنند و در زمین های سخت قرار گرفته است و منظره ای شگفت انگیز را در محل تلاقی دریا و آسمان ایجاد می کند.

این هتل 49 واحدی که برای ترکیب هماهنگ با محیط طبیعی طراحی شده است، ساختمان‌های ساده‌ای دارد که به طرز ماهرانه‌ای از تپه‌ها و تپه‌های چشمگیر جزیره بیرون می‌آیند. برخلاف هتل‌های سنتی، طرح پیشنهادی Southcap Pavilion ساختمان را به هفت واحد تقسیم می‌کند که هر کدام به طور منحصربه‌فردی با توپوگرافی ارگانیک سایت سازگار شده‌اند. این اقامتگاه که در شیب‌ها و خطوط پشته‌های متعدد قرار دارد، رابطه هماهنگ بین طبیعت و معماری را نشان می‌دهد، با ساختمان‌هایی که از دو جعبه خطی روی هم چیده شده‌اند که به طور یکپارچه با چشم‌انداز ترکیب می‌شوند و مناظری بی‌وقفه از شبه جزیره را ارائه می‌دهند.


استراحتگاه چشمه آب گرم فوکسینگیو

توسط AIM Architecture، سیچوان، چین

این تفرجگاه مجلل چشمه آب گرم در بالای قله لو فو شان در استان سیچوان واقع شده است و مکانی وسیع را اشغال می کند. AIM بر طراحی نقشه اصلی، محوطه سازی، معماری و فضای داخلی نظارت داشت و تجربه ای منسجم و یکپارچه ایجاد کرد. طرح جامع از چشم انداز متنوع سایت استفاده استراتژیک می کند، با عملکردهای متفاوتی که در ساختمان ها یافت می شود که محیط اطراف آنها را تکمیل می کنند. این رویکرد منجر به مجموعه‌ای متنوع و متمایز از معماری می‌شود که زیبایی‌شناسی کلی استراحتگاه را بهبود می‌بخشد.

با تأکید بر پرداخت های طبیعی ساختمان ها، سازه ها به طور یکپارچه با منظره ترکیب می شوند و محیطی هماهنگ را ایجاد می کنند. فضای داخلی این موضوع را ادامه می دهد و ارتباطات منحصر به فردی را با طبیعت فراهم می کند و بر تعهد استراحتگاه برای ارائه یک تجربه انسانی با کیفیت بالا در یک محیط طبیعی تاکید می کند. این اقامتگاه به طور یکپارچه تجمل، طبیعت و معماری معاصر را ترکیب می کند و تجربه ای واقعا فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم می کند.


خانه گره ها

نوشته شده توسط آتلیه چانگ، Geoje-si، کره جنوبی

بر روی صخره‌ای در امتداد ساحل جنوبی جزیره جئوج در کره جنوبی، پنج ساختمان سفید مجسمه‌سازی دومین استراحتگاه گروه مهمان‌نوازی House of Mind را تشکیل می‌دهند. این ساختمان‌ها دارای دیوارهای سفیدی هستند که به زیبایی تا می‌شوند تا مناظر خصوصی اقیانوس را از هر خانه ارائه دهند، با درختان کاج بلند که گاهی اوقات مناظر را قاب می‌کنند. در میان این ساختمان ها، خانه گره دو طبقه خودنمایی می کند که دارای یک باشگاه و محل سکونت مالک در طبقه آخر است.

محوطه‌های این باشگاه دارای یک استخر بی‌نهایت V شکل است که با اقیانوس ترکیب می‌شود، در حالی که چهار خانه ییلاقی دیگر هر کدام شش اتاق مهمان را در خود جای می‌دهند. برای به حداکثر رساندن فضا و حفظ حریم خصوصی و منظره اقیانوس، آتلیه چانگ با هوشمندی هر خانه را 40 درجه به سمت دریا چرخاند و منظره اقیانوس نامحدودی را برای مهمانان و مناطق خصوصی فراهم کرد. این طرح همچنین خطوط سقف پویا را که شبیه به قله های کوهستانی است، برجسته می کند و دهانه های مختلفی را در داخل و خارج ساختمان ها ایجاد می کند، مانند پنجره های بزرگ رو به اقیانوس و مناطق محصور برای حفظ حریم خصوصی. مفهوم طراحی به طور یکپارچه فضاهای داخلی و خارجی را با مناظر وحشی که به تراس و فضای داخلی جریان دارد به هم متصل می کند و تجربه ای منحصر به فرد و سازگار را برای مهمانان و خریداران بالقوه فراهم می کند.


یک هتل کپسولی در یک کتابخانه روستایی

توسط آتلیه tao+c، چین

روستای Qinglongwu که در اعماق جنگل‌های Tonglu در استان ژجیانگ قرار دارد، یک روستای باستانی است که نام آن از رودخانه‌ای که از میان آن می‌گذرد، گرفته شده است. آتلیه tao+c برای احیای یک خانه چوبی به مساحت 232 متر مربع با دیوارهای گلی در دهکده مأموریت یافت و آن را به یک هتل کپسولی با گنجایش بیست نفر به همراه یک کتابخانه و کتابخانه محلی تبدیل کرد. چالش این است که از حریم خصوصی منطقه مسکونی با حفظ باز بودن و تداوم فضاهای عمومی در ساختار فشرده اطمینان حاصل شود.

معمار با برداشتن طبقات و پارتیشن های اصلی، طبقه همکف را به یک کتابخانه و فضاهای باز باز کرد و دو ساختمان مستقل «شناور» را در بالای این مناطق برای مهمانان قرار داد. طراحی منحصربه‌فرد دارای تخته‌های طبقه‌ای است که یک فضای سه طبقه غیرمتعارف با مناظر جالب و فضاهای «دو ارتفاع» برای میهمانان برای ایستادن و قدم زدن ایجاد می‌کند. راه پله های فلزی بین طبقات می پیچند و مسیرهایی شبیه مسیرهای کوهستانی را تشکیل می دهند و احساس کاوش و کشف را در این “باغ” سرپوشیده تقویت می کنند. ساختاری شفاف در انتهای شرقی ساختمان، سرسبزی کوه‌ها و جنگل‌های داخل آن را گرد هم می‌آورد و ارتباط با طبیعت را تقویت می‌کند و فضایی گرم و دلپذیر ایجاد می‌کند که با نور طبیعی روشن می‌شود.


هتل بوتیک رز گاردن

طراحی شده توسط JSPA، ژجیانگ، چین

این سایت پروژه در دایکسی، شهر کوچکی بین هوژو و هانگژو در استان ژجیانگ، در پایه تپه ای پوشیده از مزارع چای و احاطه شده توسط جنگل های بامبو واقع شده است. هدف ایجاد مزرعه گل رز برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی همراه با یک برنامه مهمان نوازی شامل آبگرم، هتل و موزه گل رز بود. این پروژه با یک ساختمان کوچک شامل چند اتاق و فضاهای عمومی آغاز شد که به عنوان نقطه شروعی برای توسعه بیشتر عمل کرد.

معماری سنتی روستایی استان ژجیانگ مزرعه قدیمی در این سایت حفظ شد و پروژه جدید در مجاورت آن طراحی شد. این معماری تکنیک‌ها و مصالح سنتی را با ساخت‌وساز معاصر ترکیب می‌کند و دارای یک حجم واحد با سقف شیبدار پوشیده از کاشی‌های سنتی است. چهار جعبه فولادی حجم را مختل می کنند و فضاهای بیرونی صمیمی و طاقچه هایی ایجاد می کنند که منظره را قاب می کنند. طبقه همکف با زمین کوبیده برای عایق حرارتی و صوتی ساخته شده است، در حالی که طبقه دوم از چوب برای ایجاد احساس سبک تر و بازتر، با کرکره هایی برای تهویه طبیعی و مناظر اطراف استفاده می کند. سقف از ترکیب فولاد و چوب برای ایجاد یک فضای بزرگ برای مکان های عمومی، از جمله یک تراس بزرگ سرپوشیده با مناظر پانوراما استفاده می کند.

معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/collections/asia-daring-design-hotels-plan-section/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *