نقشه های معماری: 12 اصطبل لندن، آپارتمان و خانه در پلان

معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

لندن خانه برخی از نوآورانه ترین و زیباترین ساختمان های مسکونی در جهان است. از خانه های شهری تاریخی گرجستان تا آپارتمان های مدرن، تنوع و خلاقیت طراحی مسکونی در لندن قابل توجه است. با نگاهی دقیق به دوازده پروژه مسکونی در سرتاسر شهر، مجموعه ای از پلان های طبقه منحصر به فرد را به نمایش می گذاریم. این طرح‌ها نه تنها ملاحظات کاربردی و زیبایی‌شناختی پشت هر طرح را نشان می‌دهند، بلکه نگاهی اجمالی به نحوه زندگی، سازگاری و پیشرفت لندنی‌ها در این شهر شلوغ ارائه می‌دهند.

هر یک از پروژه‌های زیر داستانی از نبوغ معماری و طراحی متفکرانه را روایت می‌کند که منعکس‌کننده ترکیب پویایی شهر از قدیم و جدید است. از استفاده مجدد تطبیقی ​​از ساختمان‌های میراثی گرفته تا سازه‌های معاصر، پلان‌های طبقه نشان می‌دهند که چگونه معماران بر چالش‌های منحصربه‌فرد لندن غلبه می‌کنند – متعادل کردن کارایی فضا با راحتی، ترکیب فضای سبز در مناطق شهری و حفظ عناصر تاریخی در حالی که استانداردهای زندگی مدرن را در بر می‌گیرند. با کاوش در این پلان‌های طبقه، راه‌حل‌های هوشمند و چیدمان‌های خلاقانه را کشف کنید که این اقامتگاه‌ها را نه تنها مکان‌هایی برای زندگی، بلکه بیان خلاقیت و سبک زندگی در سراسر لندن می‌سازد.


اصطبل های میدان والکوت

توسط FORM Studio، لندن، انگلستان

این خلاصه که بین تراس های گرجستانی و ویکتوریایی تنظیم شده است، با هدف به حداکثر رساندن پتانسیل اجاره و رسیدگی به الزامات مالکیت طولانی مدت از طریق طراحی دقیق و مواد بادوام و کم تعمیر و نگهداری است. تراس اصطبل های آجری از جزئیات و تناسبات قوی تراس های قرن نوزدهمی مجاور الهام می گیرد و دارای ارتفاع متوسطی در دو طبقه است که تکمیل کننده ساختمان های اطراف است. بخش تقسیم‌بندی شده، طبقه سوم محل اقامت بزرگ را در طبقه همکف پایین اضافه می‌کند که به باغ‌های حیاط غرق‌شده رو به غرب باز می‌شود. خانه‌ای مجزا که در باغی محصور در میان درختان بالغ قرار دارد و به اصطبل ختم می‌شود.


جاده ساترلند

نوشته شده توسط لویت برنشتاین، لندن، بریتانیا

این توسعه ترکیبی از طراحی مسکونی، پزشکی و منظره است. قدمت این مکان که قبلاً توسط واحدهای صنعتی نیمه متروکه اشغال شده بود، به خانه های تراس دار باستانی بازمی گردد. این توسعه 59 خانه جدید مقرون به صرفه، یک مرکز سلامتی، یک باغ مشترک و محوطه سازی یکپارچه در سراسر آن ارائه می دهد.

این طرح که به عنوان یک کل منسجم طراحی شده است، دارای زیبایی شناسی الهام گرفته از محیط صنعتی آن، با عناصر قوی و ساده است. سقف های شیب دار و دندانه دار، همراه با روکش آجری و فلز موجدار قرمز، بافت محلی را منعکس می کند و به پروژه هویتی قوی می بخشد. طراحی منظره طرح را متحد می کند.


لبنیات قدیمی

نوشته شده توسط Woodruff Papa Studio، لندن، انگلستان

این مکان زمانی که توسط انبار لبنیات اکسپرس اشغال می‌شد، در منطقه حفاظت‌شده بلومزبری قرار دارد و با مسکن‌های فهرست شده درجه دوم و باغ سنت جورج همسایه است. با همکاری با دوستان باغ سنت جورج و کوچک کردن شکل ساختمان با کاربری مختلط به تناسب سایت مثلثی و اجتناب از سایبان درختان، این طرح ویژگی های باغ را حفظ کرد.

سقف‌های شیب‌دار کم‌عمق و ارتفاعات «تاشده» از خط درخت پیروی می‌کنند، جرم ساختمان را کاهش می‌دهند و با ریتم محلی میدان ریجنت هماهنگ می‌شوند و در عین حال میراث صنعتی انبار سابق را منعکس می‌کنند. این طرح که شامل 11 آپارتمان، دو خانه شهری و یک فضای کاری B1 است، نور داخلی را از طریق باغ های حیاط خلوت، نورگیرها و تراس های پشت بام به حداکثر می رساند.


آپارتمان ری

توسط Tikari Works، لندن، بریتانیا

آپارتمان چاودار توسعه ده آپارتمان پایدار – واحدهای یک، دو و سه خوابه – در گوشه ای برجسته است. این طرح که از طریق تحلیل دقیق حریم خصوصی، نور روز و اشکال ساختمان‌های همسایه توسعه یافته است، بدون تکیه بر تقلید، بافت و تاریخ اطراف را تکمیل می‌کند.

ساختمان‌های آجری قرمز رنگ با بافت آجری قرمز/قهوه‌ای آشنا می‌شوند و در عین حال ترکیب شهری جدیدی را معرفی می‌کنند. فرم‌ها و پنجره‌های مجسمه‌سازی در سرتاسر نما بازی می‌کنند و نور روز را عمیقاً به طرح می‌آورند و به فضاهای داخلی شخصیت می‌بخشند. CLT 227 تن کربن را جدا می کند و در تمام دیوارها و سقف ها ظاهر می شود.


پناهگاه برگزیت

توسط RISE Design Studio، لندن، انگلستان

اتاق باغ غرق شده توسط استودیو طراحی RISE که مشتری آن را “Brexit Bunker” می نامد، برای افزودن یک استودیوی جدید و گسترش برنامه خانه بدون تغییر ساختمان موجود ایجاد شد. استودیو گاردن که در پشت یک باغ کوچک قرار دارد و به حیاط سنگفرش شده با سنگفرش‌های سفالی معاصر که یادآور آجرهای احیا شده در دیوارهای باغ است متصل است، خلوتگاهی منزوی را فراهم می‌کند. در داخل، فضا با فضایی گرم و پر نور، با بازی روی نازک کاری ساخته شده از تخته سه لا توس، غافلگیر می شود. واحدهای ذخیره سازی مانند پله های اسپانیایی است که به نورپردازی سقف منتهی می شود، محیطی آرامش بخش را ایجاد می کند که با صدای پرندگان احاطه شده است و حس حومه شهر را در شهر ایجاد می کند.


کلیسای کوچک

توسط Craftworks، لندن، بریتانیا

کلیسای کوچک یک خانه خانوادگی است که از یک ساختمان مذهبی متروکه تراشیده شده است و برای تطبیق بدون تغییر با اجتماعات خانوادگی یا فردی و درونگرا طراحی شده است. این طرح شامل ساخت یک طبقه پایین همکف برای اتاق خواب، یک فضای نشیمن بزرگ در طبقه همکف با سقف طاقدار و یک نیم طبقه برای حفظ حریم خصوصی و عقب نشینی در حجم فضای نشیمن بود.

واژگان معماری با ترکیب اجزای ساختاری مانند محور و شبستان با کهن الگوهای سکونتگاه برای ایجاد یک محیط زندگی منحصربه‌فرد دوباره تصور شد. طراحی داخلی عناصری مانند منبر و صندلی های اعتراف را با وسایل خانه ترکیب می کند و جوهر تاریخی خانه را با نیازهای زندگی مدرن هماهنگ می کند.


جنگل میوس

توسط Stollon Studio، لندن، انگلستان

Forest Mews توسعه مجدد یک سایت شهری است که در یک جامعه پایدار متشکل از سه خانه زندگی/کار که در اطراف یک حیاط چند منظوره مشترک چیده شده اند، ساخته شده است. این طراحی با استفاده از شیشه سه جداره و عایق با کارایی بالا در دیوارها، کف و سقف، نور طبیعی و عملکرد حرارتی را متعادل می کند.

حیاط مشترک با ترکیبی هندسی از سنگ‌ریزه‌های رزینی و تخت‌های کاشت که با پیاده‌روهای آجری به هم متصل شده‌اند، محوطه‌سازی شده است. هر خانه دارای یک اتاق نیمه خصوصی در فضای باز است که عملکردهای متعددی مانند ایوان ورودی بزرگ، تراس در فضای باز و سالن را انجام می دهد. سقف در دو زاویه بلند شده است تا نور را به فضای نشیمن وارد کند و با سقف بازتابنده “آرمادیلو” تکمیل شده است که احساس باز بودن را افزایش می دهد.


وودیو میوز

نوشته شده توسط معماران Geraghty Taylor، لندن، انگلستان

طراحی منحصربه‌فرد Livinhome انعطاف‌پذیری را در اولویت قرار می‌دهد و امکان سفارشی‌سازی آسان با طرح‌ها و چیدمان‌های مختلف را فراهم می‌کند تا ترجیحات شخصی و تغییرات زندگی را منعکس کند. انواع طرح‌های استاندارد را می‌توان با طیف وسیعی از طرح‌های بیرونی و داخلی تطبیق داد تا متناسب با طراحی و سبک زندگی مالکان باشد. سه طرح اصلی طرح را می توان به راحتی برای ایجاد ترتیبات اقامتی متنوع تغییر داد. این انعطاف‌پذیری اجازه می‌دهد تغییراتی با حداقل مداخله فیزیکی ایجاد شود و توانایی افراد و جوامع برای بازیافت و استفاده مجدد از دارایی‌های مسکن خود را افزایش دهد. این رویکرد نوآورانه حس طول عمر و انعطاف پذیری را در جوامع مسکونی ترویج می کند.


جاده وندل

توسط معماران تیت هارمر، لندن، بریتانیا

تیت هارمر این خانه خانوادگی را در شپردز بوش، در غرب لندن، با استفاده از الوارهای در معرض دید، از تخته‌های کف تا تیرهای سازه بالایی گسترش داد. این امتداد ظاهری هندسی متمایز و نیمه قوسی دارد و جلوه ای قوسی شکل ایجاد می کند که به حیاط سرپوشیده ای منتهی می شود و مرزهای بین داخل و خارج را به طور ماهرانه ای در هم می شکند.

تیرهای چوبی ساختاری در معرض یک ویژگی طراحی مرکزی هستند، با بازشوهایی در سقف بین آنها در فواصل منظم. این تیرها به داخل قفسه‌های کتاب تعبیه شده و یک کابینت بدون درز ایجاد می‌کنند. چوب لمینت شده گلولام به دلیل نسبت وزن به استحکام عالی و ظاهر گرم آن استفاده شد و انتخاب کمیاب برای ساختمان های خانگی است.


جعبه شیشه ای

توسط Studio 304 Architecture، لندن، انگلستان

پسوند جعبه شیشه‌ای بدون قاب، نور فراوان و مناظری خیره‌کننده از باغ مجاور را به فضاهای نشیمن طبقه همکف این خانه ویکتوریایی انتهای تراس می‌آورد. عنصر شیشه ای جدید که به سمت خانه موجود سایه زده است، نمای منحصر به فرد را به حداکثر می رساند.

پالت مهار شده از کاشی های سرامیکی، پانل های ام دی اف رنگ شده با اسپری و بلوط تیره فضایی کاربردی با خطوط تمیز و گرما ایجاد می کند. کاشی‌های سرامیکی تیره فضای آشپزخانه و مکان‌های ذخیره‌سازی را تکمیل می‌کنند، در حالی که چوب بلوط تیره برای برجسته کردن عمق، طاقچه‌ها را روکش می‌کند. صندلی پنجره منبسط شده و پنجره زیرزمین مات نیز با بلوط تیره پوشانده شده‌اند، قاب‌های آن‌ها در داخل نازک کاری پنهان شده‌اند، شبیه به فولاد ساختاری که جعبه شیشه‌ای را پشتیبانی می‌کند.


دادگاه الموود

توسط CF Møller Architects، لندن، بریتانیا

این یک طرح 5 طبقه و 22 واحدی مسکن ارزان قیمت برای Peabody است. این ساختمان که در یک پارکینگ روباز توسعه نیافته قرار دارد، مطابق با الگوی کاربری زمین تراس‌های ویکتوریایی باقی‌مانده است و شامل خرده‌فروشی و مسکونی در طبقه همکف بالا است. بافت آجری در سطح زمین متفاوت است تا فضاهای عمومی را از خانه های بالا متمایز کند. این طرح دارای تغییرات افقی در نما با نمایش فضاهای نشیمن در طبقات متناوب است که به طرز ماهرانه ای با ریتم پنجره بالکن ویکتوریایی مجاور مرتبط است.

مجتمع مسکونی شامل واحدهای 1 تا 3 خوابه و همچنین 12 واحد اجاره ای مقرون به صرفه در East Core و 10 آپارتمان با مالکیت مشترک در West Core است. این استراتژی باعث کاهش راهروهای داخلی طولانی و افزایش تعداد آپارتمان ها با نوردهی دوگانه می شود. اکثر آپارتمان ها دارای فضاهای نشیمن دو بعدی و دو بالکن هستند که یکی رو به جنوب شرقی و دیگری رو به شمال غربی است.


دوژاردین موز

نوشته شده توسط معماران کارسون کارسون، لندن، بریتانیا

دوژاردین میوز، اولین پروژه مسکن اجتماعی لندن به رهبری شورا در انفیلد در 40 سال گذشته، با همکاری معماران کاراکوسویچ کارسون و مککرینور لاوینگتون است. این توسعه ترکیبی از 38 خانه دو بعدی یک تا چهار خوابه را ارائه می‌کند و شامل مقادیر زیادی از امکانات رفاهی مانند تراس، حیاط، پارکینگ روی زمین، بالکن و باغ‌های بزرگ در عقب است. این طراحی بر ایجاد حسی محلی و صمیمی با الهام از خیابان های معمولی لندن تمرکز دارد و دارای آجرکاری های متنوع و با کیفیت بالا و فلزکاری ظریف است تا اطمینان حاصل شود که خانه های جدید به زیبایی پیر می شوند و در عین حال هماهنگ با خانه های اطراف و زبان محلی لندن ترکیب می شوند.

معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/collections/architecture-london-flats-and-mews-floor-plans/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *