پورتلند ساختمان های نمادین را از طبقه بندی خارج می کند تا راه را برای تخریب باز کند

در پورتلند، مین، شورای شهر حکم به حذف طبقه بندی خیابان فرای 142 به عنوان یک ساختمان تاریخی داد. ساختار محلی تعیین شده در مجاورت موزه هنر پورتلند (PMA) در قلب منطقه تاریخی خیابان کنگره واقع شده است. حرکت برای طراحی مجدد ساختمان، زمینه را برای تخریب احتمالی فراهم می کند که به PMA اجازه می دهد فضای پردیس خود را دو برابر کند، به عنوان بخشی از توسعه 100 میلیون دلاری موزه.

PMA 142 Free Street را در سال 2019 خریداری کرد تا آن را تخریب کند تا محوطه دانشگاه خود را گسترش دهد، که در حال حاضر در چهار ساختمان از قرن های مختلف، از جمله Pei Cobb Freed از سال 1983 پراکنده شده است. PMA رسماً برنامه های خود را برای گسترش محوطه خود در سال 2022 اعلام کرد. هیئت داوران مسابقه طراحی در نهایت طرحی را به رهبری LEVER Architecture انتخاب کردند.

بر اساس طرح پیشنهادی، سازه آجری در امتداد خیابان فری – با نمای کلاسیک الهام گرفته از یونانی‌اش – تخریب می‌شود تا راه را برای یک سازه چوبی عظیم جدید با سقف مقعر باز کند. PMA، همانطور که این طرح شناخته شده است، به تعداد بازدیدکنندگان ثبت شده، تنوع و بازخورد جامعه پاسخ می دهد.

رای شورای شهر در 20 می، سرنوشت خیابان 142 فری را با رای 6 بر 3، با مارک دیون، شهردار پورتلند در میان مخالفان، تعیین کرد.

گسترش چوب بر روی ساخت و ساز آجر
LEVER Architecture برای طراحی پروژه گسترش محوطه دانشگاه در موزه هنر پورتلند در مین انتخاب شده است. (تصویر با حسن نیت از موزه هنر پورتلند، مین، معماری LEVER، و استراتژیست های طراحی هماهنگ)

خیابان فری 142 که زمانی به عنوان یک “ساختمان کمک کننده” به منطقه تاریخی پورتلند تلقی می شد، از زمان ساخت آن در سال 1830 زندگی بسیاری را سپری کرده است. این خیابان به عنوان یک تئاتر، کلیسا، اتاق بازرگانی، موزه کودکان و موزه خدمت کرده است. تئاتر مین. موزه کودکان برکنار شده تاسیسات خود را در سال 2021 در تامپسون پوینت بازگشایی کرد.

هیئت حفاظت تاریخی، هیئت برنامه‌ریزی پورتلند، شورای شهر، مکان‌های غیرانتفاعی محلی Greater Portland Landmarks و مردم ماه‌ها در مورد آینده این مکان بحث کرده‌اند. هم هیئت حفاظت تاریخی و هم هیئت برنامه ریزی توصیه کردند که خیابان آزاد 142 از وضعیت شاخص خود محروم نشود. این موضوع در شورای شهر پورتلند مطرح شد که نظرات عمومی را دریافت کرد. رای 6 مه به 20 می موکول شد تا به شورای شهر اجازه دهد تا اصلاحیه پیشنهادی را برای طبقه بندی کردن ساختمان به عنوان یک ساختمان “سهم کننده” واقع در منطقه تاریخی بررسی کند.

کسانی که مخالف طبقه بندی و تخریب احتمالی ساختمان هستند، این سازه را از نظر تاریخی مهم و جدایی ناپذیر برای حفظ یکپارچگی سازه های “مشارکت” مجاور می دانند. آنها به خصوص به نمای آن توجه کردند.

موزه هنر پورتلند در زمستان برفی
اگر خیابان آزاد 142 تخریب شود، یک سازه چوبی عظیم جایگزین آن خواهد شد. (مهندسی جرثقیل)

کارول دی‌تین، نایب رئیس گریت‌مارک‌های پورتلند، طی اظهارنظر عمومی در جلسه شورای شهر گفت: «توسعه موزه به تخریب خیابان فری 142 بستگی ندارد. PMA در حال حاضر املاک و مستغلات کافی برای ساختن دارد.

کسانی که طبقه بندی مجدد را توصیه می کنند اشاره می کنند که فضای داخلی ساختمان دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است، به ویژه در دهه 1990.

گرام کندی، مدیر خلاق و مدیر روابط عمومی موزه هنر پورتلند، گفت: “این ساختمان به شخصیت و ویژگی منطقه کمک می کند.” ساختن یک نقطه عطف فرهنگی و موسسه فرهنگی جدید در موزه استفاده خوبی برای این سایت است.



منبع: https://www.archpaper.com/2024/05/portland-maine-declassifies-landmarked-building-demolition-portland-museum-art-expansion/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *